In de bib

De boeken voor de kinderen waren gekozen en er was nog wat tijd over om zelf eens op zoek te gaan naar iets om te lezen. Warre en ik bevonden ons op de bovenste verdieping van de bib. Ik was boeken aan ’t bekijken en Warre hield zich rustig bezig. Plotseling merkte hij een rek op waarvan op de onderste plank geen boeken stonden.

“O, alle boeken zijn weg” hoorde ik hem tegen zichzelf zeggen. In mijn ooghoek zag ik dat hij op de onderste plank ging liggen terwijl hij zei: “Zo, nu ben ik een boek”. Toen hij merkte dat ik lachtte, kwam hij verlegen aan mijn rok hangen.

Geef een reactie

