Lomme lurkt

Lomme was deze morgen zijn melk aan ’t drinken met een rietje. Toen de beker leeg was bleef hij zuigen met het overbekende geluid als gevolg. Hij vond dit blijkbaar heel plezant, stopte even en zei: “Lomme lurkt“. Hij bedoelde eigenlijk “Lomme slurpt”.

Ik kende het woord lurken enkel als het gulzig drinken van een fles maar volgens Mark heeft het woord ook een andere betekenis. Een lurker is blijkbaar ook iemand die internetforums en blogs leest zonder te reageren. 😉 Meer nog, sinds kort kent de internetgemeenschap ook een de-lurking day. Op 9 januari wordt iedereen die meeleest maar nooit een spoor achterlaat aangespoord om uit te schaduw te treden. Oefenen kan nu al. Ook al heb je niets toe te voegen, vertel wie je bent en zeg hallo.

2 gedachtes over “Lomme lurkt

  1. ‘k zal niet wachten tot 9 januari, maar ik beken: ik lurk soms deze blog. Bij deze ook het woord lurken leren kennen 🙂
    Ik vind het gewoon fantastisch wat je doet en dat je dit blijft onderhouden.
    Ik heb er ook niks aan toe te voegen. Warre en Lomme zullen zich geen mooier herinnering kunnen wensen!(Want als het is zoals we vrezen zullen wij het hen niet meer kunnen vertellen, dat geheugen he…)

    groetjes,
    Virginie

  2. Pingback: De-lurking day « Mijn jongens

Geef een reactie

