Kleuterturnen

Vorige vrijdag stak er een strooibriefje in Warres boekentas waarop vermeld stond dat kinderen van de tweede kleuterklas aan ‘Kleuterturnen’ konden doen.  Ik was meteen enthousiast in Warres plaats en besloot om maandag contact op te nemen.

Zo gezegd, zo gedaan.  Er waren nog 10 plaatsen vrij maar inschrijven kon niet telefonisch.  Ik was welkom tijdens de kantooruren van 8u tot 12u en van 13u30 tot 17u00.  Ik kon er dus onmogelijk langs en wachten tot woensdag vond ik te riskant dus was ik (weeral) genoodzaakt om mijn moeder in te schakelen.

Vanmiddag was het dus zover.  Warre kon niet vlug genoeg zijn sportbroek, – T-shirt en schoenen aantrekken.  “Mijn sportslip (een boxershort) en -kousen heb ik gelukkig al aan” wist hij mij heel opgewekt te vertellen.

Terwijl we onze fiets in het fietsrek installeerden dook al een eerste bekende (uit zijn klasje) op.  We hadden weer eens geluk gehad want aan de deur stond op een papiertje geschreven dat het kleuterturnen voor de tweede kleuterklas volzet was.  Uiteindelijk waren ze met 5 uit Warres klas. 

In de gang van de sporthal heerste er chaos tot de kinderen meegenomen werden in de sporthal en de ouders verweesd achterbleven.  Sommigen trokken naar huis, anderen naar de cafetaria en een paar gingen op het balkon, in het zicht van de kleuters staan.  Ik had Warre beloofd dat ik zou blijven maar vond het beter om me niet zichtbaar op te stellen.  Na een eerst kennismaking trokken de twee turnjuffrouwen met de kleuters naar buiten.  Tijdens het buitengaan, zag ik Warre zoeken naar zijn moeke op het balkon.  Een kleine teleurstelling was op zijn gezicht af te lezen toen bleek dat ik er niet stond.

Ik ben de kleuters wel gevolgd naar buiten om er een paar foto’s te nemen.  Daar was duidelijk dat Warre er heel veel zin in had.  Hij deed heel goed mee aan het spel.  Eerst werd er een vorm van tikkertje gespeeld en daarna een estafette of twee.  Tenslotte werd de parachute bovengehaald.  De helft van de groep mocht eronder liggen terwijl de andere helft ermee wapperde.  Daarna zou gewisseld worden.  Warre vond dit blijkbaar maar niets en kroop vlug vanonder het zeil en wapperde enthousiast de twee beurten vol.  Zo kennen we hem! 

De tijd (45 min) was zo om.  De kleuters kregen nog allemaal een brief mee en werden uitgewuifd door de twee juffrouwen.  Warres liet z’n lipje hangen.  “Mag ik dan nog eens naar het turnen?” vroeg hij ongerust.  “Vanaf nu elke week” beloofde ik.

Update: Kleuterturnen op Tielt blogt!

3 gedachtes over “Kleuterturnen

  1. Pingback: To do op woensdag « Mijn jongens

Geef een reactie

