Doekje

Als het Lomme te binnen valt, moet hij een ‘doekje’ hebben… om te kuisen. 

Zo liep hij, toen ik hem ging ophalen bij de onthaalmoeder, met een doekje in z’n handen.  Ook toen ik met hem thuiskwam, moest hij eerst en vooral een doekje hebben.  Meestal geef ik hem dan een vochtige schoteldoek of washandje waarmee hij dan alles te lijf gaat dat hij tegenkomt.  Voor mij niet gelaten zolang hij mijn ramen maar met rust laat.  Toen hij klaar was met eten, was hij weer weg met zijn doekje.  Hij ging de auto kuisen.  Net op tijd hebben we hem binnen kunnen houden door hem te vertellen dat hij in bad moest.  Het was goed, als hij maar zijn doekje mocht meenemen.

Nu hoor ik net van Mark dat hij naar bed is… met een doekje!  Hij moest zijn leeuw nog wassen!

Eens zien als hij binnen een jaar of 10 à 15 nog zo actief zal zijn met zijn ‘doekje’.

Een gedachte over “Doekje

Geef een reactie

