Verhaaltje lezen

Verhaaltjes lezen.  We kunnen er niet (meer) omheen.  Elke avond voor ze naar bed gebracht worden, MOET er een verhaaltje gelezen worden.  Ze nestelen zich dan in de zetel met net genoeg plaats voor een volwassene tussen hen en wachten dan vol spanning op wat de grote verteller brengen zal.  Eens Mark of ik ons tussen onze jongens gewrongen hebben, komt Lomme nog op de schoot zitten en kan het verhaaltje beginnen.

Laat het voorlezen nu net iets zijn dat ik niet graag doe.  Ik ben nog nooit een grote lezer geweest.  Het maken van een boekbespreking was voor mij een echte straf.  Gelukkig ligt dat helemaal anders bij Mark.  Als hij een letter ziet passeren, heeft hij hem gelezen.  Net daarom mag hij het leeuwendeel van de verhaaltjes voorlezen.  En ik?  Ik zit erbij en kijk ernaar.

2 gedachtes over “Verhaaltje lezen

Geef een reactie

