Kind & Gezin: the end

Vandaag voor de laatste keer met Lomme naar Kind & Gezin geweest.  Lomme werd eerst gewogen (16,900 kg) en gemeten (94 cm).  Daarna mochten we al onmiddellijk bij de verpleegster. Na ons gesprek en haar observatie, kreeg ik volgende notities mee:

– proper overdag
– spreekt vlot
– flinke actieve jongen

Kort daarna mochten we bij de dokter.  Die mat de hoofdomtrek (50 cm), luisterde naar de longen en het hart (denk ik), constateerde dat Lomme X-benen heeft en controleerde het geslachtsdeel.  Daarna haalde hij hetzelfde boekje boven als de vorige keer.  Deze keer kon Lomme alles benoemen dat de dokter aanwees.  Daarna mocht Lomme opnieuw met de blokjes spelen.  Deze keer moest hij verschillende vormen in de juiste opening stoppen.  De dokter had blijkbaar niet veel geduld want Lomme mocht amper proberen voor de dokter hielp.  Uiteindelijk zijn alle blokjes in het doosje geraakt en mochten we de praktijk verlaten.  Voorgoed.

 ‘k Heb vlug even Warres gezondheidsboekje opgevist om eens te vergelijken.  Op de leeftijd van 30 maanden (tweeëneenhalf jaar) had Warre een gewicht van 12,900 kg, een lengte van 90,5 cm en een hoofdomtrek van 50,1 cm.

2 gedachtes over “Kind & Gezin: the end

  1. Waw, das wel een heel gewicht zeg 🙂 16 kg voor een 30-maander.

    En ik ben altijd verbaasd als ik lees dat het blijkbaar normaal is dat op de consultatiebureau’s ‘testjes’ gedaan worden. Ik heb denk ik een hele gemakzuchtige dokter, want bij geen van beide kindjes heeft ze ze ooit wat laten doen.

    (en mevrouw praat ie al een beetje? kruisje. En mevrouw kan ie al een toren maken? kruisje…. zo gaat dat hier ongeveeer :p )

Plaats een reactie