Onze schoolganger

“En hoe gaat het nu met Lomme?”

“Goed, eigenlijk…”

Al van vorige vrijdag weent hij niet meer bij het afscheid op de speelplaats.  Maandag gingen we nog mee tot aan de trapjes die leiden naar het lager niveau van de speelplaats maar deze morgen heb ik hem al aan de schoolpoort uitgewuifd.  Hij heeft wel nog de steun van zijn broer nodig.  Warre heeft altijd de intentie om vlug naar zijn vriendjes te lopen maar een brullende Lomme roept hem telkens tot de orde. Hand in hand steken ze dan de speelplaats over.

Wat er de rest van de dag gebeurt, zie ik niet en weet ik ook niet. Ik heb nog niet de kans gekregen om opnieuw met de juf te praten maar zolang er geen onrustwekkende berichten in het het heen-en-weerscrhiftje staan, ben ik gerust.

Update
Deze morgen toch nog eens tot bij juf Conny geweest.  Ze zegt dat Lomme het nu heel goed doet.  Hij weent niet meer en werkt goed mee. Blijkbaar vraagt hij regelmatig zelf om te mogen kleuren. ’t Ziet er dus naar uit dat hij vertrokken is…

Een gedachte over “Onze schoolganger

Geef een reactie

