Tina Turner

Het was een droom van mij om ooit eens Tina Turner in actie te zien en 9 jaar geleden had ik de kans laten schieten maar deze keer ben ik via de wachtlijst aan tickets geraakt. En wat voor tickets? Van op de EERSTE rij stonden Mark en ik gisteren oog in oog met Tina Turner.

Ik had een beetje schrik dat de dame, 69 jaar, nu toch wel te oud geworden was om mij nog te kunnen bekoren maar die schrik was voor niets nodig. Toen het rode gordijn opzij schoof en Tina op haar pilaar langzaam naar het podium afdaalde, viel mijn mond letterlijk open van verbazing. Ze staat er nog! Op hoge hakken, waarmee ik niet eens zou kunnen stappen, en in kleedjes, waarin ik mij niet zou durven vertonen, zong ze de ene hit na de andere uit haar hele carrière.  Wat ’n stem heeft die grote dame!  De show was fantastisch!  Het was super!  Het publiek, waarvan de gemiddelde leeftijd toch iets hoger lag dan de onze, veerde recht van bij het eerste nummer en sommigen zijn niet meer gaan zitten, hetzij na de show om te bekomen van wat ze meegemaakt hadden.

Mijn D80 mocht helaas niet mee binnen maar met de GSM lukte het ook.

Ontroerd van contentement en met een gelukzalige glimlach op mijn gezicht stapten we richting auto.

Annelies: “‘Ik denk dat mijn kaakspieren gaan pijn doen tegen dat ik thuis ben.”

Mark: “Waarom?”

Annelies: “Ik krijg die glimlach niet van mijn gezicht.”

Mark: “Zot gat!”

Annelies: “Jouw zot gat, ja…”

En effectief, die glimlach is gebleven tot ik als een blok in slaap viel… en misschien nog langer ook.

Een gedachte over “Tina Turner

Geef een reactie

