Cars

*Zucht*
OK, daar gaan we.
Concentratie.
Snelheid.  ‘k Ben pu-re snelheid.
Eén winnaar, 42 verliezers.
Ik leg verliezers tussen mijn boterham.
Boterham?  Wacht es.  Misschien had ik toch moeten ontbijten.
Oh, een lekker ontbijtje zou me deugd doen. 
Nee, nee, nee…  Concentreren. 
Snelheid.  Ik ben sneller dan snel, vlugger dan vlug.
Ik ben Bliksem
*Klop, klop, klop*
Hey Bliksem, ben je klaar?
Ouw ja, Bliksem is klaar.
*Vroem, vroem*

De openingsscène van de Cars film.  Ze klinkt hier geregeld door het huis.  Niet alleen omdat de film regelmatig bekeken wordt maar ook omdat Warre ze soms woord voor woord opzegt.  Sinds mijn vorig Cars postje hebben ze de film al tientallen keren gezien.  Als het aan Warre lag, keek hij elke dag minstens één keer.  De Cars-manie blijft dus duren en hun collectie auto’s groeit gestaag.  Warre speelt bijna met niets anders dan met die autootjes; dag in, dag uit.  Hij gaat ermee slapen en staat ermee op.  ‘k Weet eigenlijk niet als dat nog wel gezond is…

Grappig is het ook soms zoals deze morgen aan de ontbijttafel.

Mark: “Warre, wat moet er tussen je boterhammen?”

Warre: “Verliezers!”

‘Cars’ is hier al een paar maanden niet meer weg te denken.

6 gedachtes over “Cars

  1. Ewel, blij dat ik het nu ook kan opzeggen.
    Wij brabbelen ertussen wanneer wij iets niet goed begrijpen. Het origineelste uit Cars tot nu toe bij ons was:
    ‘M’n mouw, m’n mouw’. Geen idee wanneer dit gezegd wordt? De echte woorden zijn: ‘Ramone, Ramone’. Let er maar es op. gr, i

Geef een reactie

