Autoloos

Doordat ik vandaag een dagje verlof had (mijn eerste van 2009) en de zon deze morgen al van de partij was, bracht ik de jongens te voet naar school.  Het zal misschien raar klinken maar daar had ik al heel lang naar verlangd.  Het was koud maar dat voelden ze blijkbaar niet.  Wat wel Lommes aandacht trok was de condens van zijn adem.

Lomme: “Kijk! Doet mijn mondje nu?  Komt daal look uit.”

Een kleine kilometer later, nam ik afscheid aan de schoolpoort.  Anders dan gewoonlijk bleef ik even staan en pas als de bel gegaan was en de speelplaats leegliep, ging ik, via de wekelijkse markt, terug naar huis.  Dat halfuurtje, waar ik anders geen tijd voor heb, heeft me echt deugd gedaan.

Een gedachte over “Autoloos

Geef een reactie

