Fotograferen en gefotografeerd worden

De fotoclub waar ik lid van ben, gaat éénmaal in de maand fotograferen.  Al wie zin (en tijd) heeft, kan op zondagmorgen aansluiten om samen te fotograferen.  De lokatie en het onderwerp worden bepaald op de maandelijkse bijeenkomst die voorafgaat.  Vandaag had men twee meisjes opgetrommeld die als model wilden functioneren. 

Met een wielertoerist in huis komt die zondagmorgen me heel slecht uit maar voor één keer zag ik het wel zitten om mijn jongens naar het park mee te nemen en wat fotootjes te schieten; niet van de twee modellen van dienst want die hadden al genoeg camera’s voor de neus, maar wel van mijn twee modellen.

Foto 1

De laatste tijd loopt het volledig fout als ik hun aandacht vraag.  Ik krijg de meest onnatuurlijke glimlach, gekke bekken en uitgestoken tongen.  Stilzitten lukt zeker niet en vragen om dit of dat te doen worden genegeerd.  Ik denk dat de jongens die camera al beu zijn.  Op onderstaande foto doet Lomme toch een poging om een (natuurlijke) pose aan te nemen.  Fantastisch hé!

Foto 2

Zelf sta ik absoluut niet graag op foto.  Toch liet ik mij vandaag fotograferen met mijn jongens want in Lommes weg-en-weer-schriftje stond een vriendelijk verzoek om een foto van mama mee te nemen naar school.  Bij deze.  Met dank aan Rudy.

Foto 3

2 gedachtes over “Fotograferen en gefotografeerd worden

  1. Dag Annelies,

    Ik heb zopas uw mailtje gelezen en ben meteen doorgeklikt naar uw (mijnjongens), mooi moet ik zeggen wat ik daar te zien en te lezen krijg, proficiat!

    Als ge nog een beetje geduld hebt zullen jou twee knapen groot zijn en kun jij lekker mee met ons op fotoshoot waar wij ons altijd amuseren.

    Een tip voor de wielertoerist : een karretje aan de koersfiets monteren, ge krijgt daar dikke kuiten van, en het vrouwke kan mee gaan fotograferen.

    De fotofiele groetjes
    Eddy

Geef een reactie

