1 september

Warre en Lomme zwaaiden de vakantie uit…

2009090101

… en stapten vol goede moed het nieuwe schooljaar in.

2009090102

Derde kleuterklas voor Warre.  Terwijl hij de vorige dagen wat pruttelde toen we het woord school lieten vallen, was hij degene die niet te houden was toen we de speelplaats bereikten.  Als het aan hem lag, was hij vertrokken zonder boe of ba.

Eerste kleuterklas voor Lomme.  Hij had er zo naar uitgekeken maar deze morgen bleef hij wat aan zijn vake plakken.  Na een extra zoen en knuffel hebben we Warre de opdracht gegeven om hem te begeleiden tot aan zijn rij.  Uit de verte zagen we hoe hij toen onmiddellijk door de juf meegenomen werd in de klas.  Volgens mijn zus, die op het moment dat Lomme binnenkwam al in de klas aanwezig was, zou Lomme binnengestapt zijn met de woorden: “Hier ben ik weer!”.

Eerste schooldag voor Leon (het zoontje van mijn zus).  Die mag zeker tot aan nieuwjaar bij Lomme in de klas en Lomme heeft ons en zijn tante verzekerd dat hij goed voor Leonneke gaat zorgen.  Omdat het belsignaal nog altijd niet gegeven was, ging ik eens piepen hoe het er aan toe ging in dat klasje.  Ik zag Leon kijken naar Lomme die aan het wenen was.  Een ogenblik later zag ik Leon zich al wenend een weg banen naar de uitgang van de klas.  Volgens mij waren die elkaar aan ’t bezighouden.

Achteraf wist Valerie te zeggen dat Lomme en Leon ’s middags hand in hand naar buiten kwamen, dat Leon heel flink is geweest en dat Lomme met een zoen afscheid genomen had van haar en dan flink in de rij voor de refter was gaan staan.  Leonneke ziet het helemaal zitten om morgen weer naar de klas te gaan. 

Het ziet ernaar uit dat we vertrokken zijn voor een nieuw schooljaar.

Geef een reactie

