Grijze saus

Als we de jongens ’s avonds vragen wat ze ’s middags gegeten hebben, kunnen ze ons dat zelden nog vertellen.  Als ze geen spaghetti of frietjes gegeten hebben, kunnen we beginnen gokken.

Warre: “Salade, patatjes en vlees.”
Ik: “Welk vlees?”
Warre: “Weet het niet meer.”
Ik: “En Lomme, wat heb jij gegeten vandaag?”
Lomme: “Vlees, patatjes en salade.”

Over die patatjes en salade moesten we dus niet meer twijfelen.  Nu nog proberen achterhalen welk vlees ze gegeten hebben.

Ik: “Hoe zag dat vlees eruit?”
Warre: “Zo van die rondetjes.”
Ik: “Waren het grote of kleine rondetjes?”
Warre: “Grote én kleine rondetjes.”
Ik: “Waren het bolletjes in tomatensaus.”
Mark: “Ja, boulet’n.”
Warre: “Ja maar zonder tomatensaus.”
Ik: “Gehaktballen zonder saus dan?”
Warre: “Neen, met van die grijze saus rond.”
Ik: “Was het vol-au-vent?”
Warre: “Ja.”

Lomme knikte instemmend.  Het zal dus wel zoiets geweest zijn.  Punt voor moeke!

Warre: “Wanneer krijgen we nog eens een dessertje?”
Mark: “Jij krijgt hier toch altijd een dessertje als je dat wilt.”
Warre: “Maar neen, op school.”
Ik: “Krijgen jullie dan geen dessertjes meer op school?”
Warre: “Neen.”

Ook Lomme schudde zijn hoofd.  Oei, ook op school laat de crisis zich voelen.

2 gedachtes over “Grijze saus

  1. krijgen jullie dan geen wekelijks menu? Een vriendin van mij haar kinders eten ook warm op school maar zij krijgen elke week een blad mee waar opstaat wat ze gegeten hebben (ook handig voor int weekend, dat kunde al zeker niets dubbel maken)

  2. Meestal zit dat in de maandelijkse schoolbrochure maar voor september hebben we er nog geen gekregen. Als er geen plaats meer is in het boekje, krijgen we het op een blad apart of soms helemaal niet. Eerlijk gezegd kijk ik daar niet veel naar en doe ik klaar wat ik in gedachten had. Soms gebeurt het dat ze dan twee keer hetzelfde voorgeschoteld krijgen maar ik hoor daarover nooit iemand klagen. Als er maar eten is…

Geef een reactie

