Verstrooid

Onder het motto “Hoe verstrooid kan je zijn?”, een overzicht van mijn stoten van vandaag.

Het begon eigenlijk gisterenavond al.  Ik wou vanmorgen om 6u00 opstaan – guess why – dus zette ik het tweede alarm in werking.  Het eerste alarm staat op 6u33.  Als dat afgaat, duw ik één keer op snooze, zodat het om 6u40 nog eens afloopt.  Eigenlijk is het dan klop 6u30 want mijn wekker staat 10 minuten voor en dat is ideaal om eerst naar het nieuws te luisteren en dan Mark uit bed te werken.  Zelf blijf ik meestal nog een halfuurtje liggen.  Maar dat volledig terzijde. 
Ik dacht dus dat mijn wekker om 6u00 ging aflopen maar om 6u27 werden we gewekt door Warre die zijn deur niet vond omdat het te donker was.  Als ik terug kwam van zijn kamer, zag ik dat het 6u29 was.  Ik vloekte vlug wat binnensmonds en ging dan op zoek naar de oorzaak van het niet aflopen van de wekker.  Hadden de kinderen weer aan de knopjes zitten draaien zodat de frequentie niet juist stond of het geluid heel stilletjes?  Neen.  De radio werkte.  Dan maar de wektijd gecontroleerd.  16u00.  ‘k Zal me zodanig gefocust hebben op de 6 dat ik de 1 niet gezien had.

Het was al halverwege de voormiddag toen ik besefte dat ik droge boterhammen mee had voor ’s middags.  Ik had er nochtans deze morgen over nagedacht hoe ik ze zou beleggen.  Er moet iets tussengekomen zijn, zoals de zoveelste aanmoediging om Lomme een hap uit zijn boterham te laten nemen of Warre voor de zoveelste keer vragen om recht op zijn stoel te zitten, waardoor ik dat niet gedaan heb.  Toppunt is dat ik die niet-belegde boterhammen zelf in mijn brooddoos gestopt heb, zonder dat te beseffen.  Het besef kwam dus later, veel later.

Mijn grootste stunt speelde zich af in Gent centrum.   Ik mocht mijn Bottichelli’s en Pottichelli afhalen bij Achter de maan, dus reed ik over de middag naar Gent.  Ik had heel veel geluk want ik vond een plaatsje om te parkeren in een nabijgelegen straat.  Plichtsbewust als ik ben, stak ik de straat over om een parkeerticket te kopen.  Ik stond voor de automaat, liet 50 cent in de gleuf rollen en wachtte toch de automaat mij het einde van mijn parkeertijd aangaf. Toevallig op dat moment versprongen de minuten van 52 naar 53.  Hier klopte iets niet.  Ik deed een stapje achteruit en bekeek de automaat van iets verder.  ‘Tarief: €1,20’ stond erop te lezen.  Goed ja, €1,20 is nog steeds beter dan de €2,00 die je moet betalen in de Parking onder de Kouter.  Ik grabbelde al het kleingeld uit mijn zakken en gaf de automaat wat hij vroeg.  Pas toen ik op de goene knop had gedrukt, zag ik dat ik aan een automaat van De Lijn stond.  Tot overmaat van ramp slikte hij al mijn geld in en kreeg ik niets in de plaats.

Alsof dat nog niet genoeg was, stopte ik vanavond een oranje! dweil – die nog niet gewassen was – bij mijn bleke badhanddoeken en wit ondergoed.  Hoe ik daarbij gekomen ben, weet ik nog altijd niet.  Ik was die dingen anders nooit.  Het ondergoed zit ondertussen al te weken in een sopje.  Tips om ze weer witter dan wit te krijgen, zijn altijd welkom.

Het was duidelijk mijn dag je niet vandaag.  Dringend tijd om rust te nemen.

4 gedachtes over “Verstrooid

  1. Mijn zus komt met haar uitgelopen was al eens bij mij terecht en dan maak ik een mengeling van alle producten die ik hier heb staan.Tot nu toe elke keer met een bevredigend resultaat.Vraag me achteraf wel niet hoeveel ik van wat erin heb gedaan.Als je wil,kan ik het met jullie ondergoed ook even proberen.

  2. Ha, en ik dacht dat ik de enige was die zo’n rare wekker-gewoonte heeft (bij mij staat hij ook 10 minuten voor en moet ik minstens 2 keer kunnen snoozen, voor ik kan opstaan).
    Je witte was een nachtje laten weken in “blanc-nuclear” (te koop in supermarkt), werkt bij mij goed. Let wel op met gekleurde boordjes, die worden mee gebleekt.

  3. Ik was deze morgen om 6 uur verwoede pogingen aan het doen om de tut in mijn baby zijn mondje te steken. Maar het bleek grote broer die de kamer langs ons lag te wenen. Ik heb voorlopig nog levende wekkers dus.

Geef een reactie

