Winterschoenen

Voor de jongens koop ik graag degelijke schoenen.  Degelijk, in de zin van stevig, onderhoudsvriendelijk (niet dat ik wekelijks schoenen sta op te blinken), niet te lomp en liefst met beschermde top.  Zo ging ik woensdag met mijn jongens op pad voor nieuwe winterschoenen.  Eerst kwam Lomme aan de beurt.  Nog voor de winkeldame naar mijn wens gevraagd had, was mijn oog al gevallen op de schoenen dat een ander kind aan het passen was.  Bruine Guma’s met elastiek aan de buitenkant (zoals de Kickers zonder veters) en een ritsje aan de binnenkant.  Helaas pasten ze Lomme niet.  Het kind is namelijk gezegend met brede voeten.  We gingen verder op zoek en kwamen onbewust weer bij de duurdere Rondinella’s terecht.  Ik had niet het wauw-gevoel maar het kon ermee door.

2009102005

Omdat Warre over een stel fijnere voeten beschikt, wou ik hem ook eens de Guma’s laten aanpassen want bij deze had ik dat wauw-gevoel wel.  Ze pasten hem als gegoten maar aan zijn gezicht te zien was het niet helemaal wat hij voor ogen had.  Na een lofzang van zijn moeder heeft hij uiteindelijk toch ingestemd om ze mee te nemen; al was hij toch niet helemaal overtuigd.  Pas nadat oma en vooral zijn vader (weliswaar ingefluisterd door mij) de schoenen hadden goedgekeurd heeft hij zijn nieuwe schoenen volledig aanvaard. 

Dat ik niet voor niets op zoek ga naar beschermde toppen, is duidelijk op onderstaande foto.  Zo zagen Warres schoenen er na één dag uit.  Nu maar hopen dat ze de winter overleven.

2009102004

2 gedachtes over “Winterschoenen

Geef een reactie

