Top Gun

De jongens kregen eerder deze maand een vliegdekschip met wat vliegtuigen en helikopters van een tweedehandsspeelgoedbeurs.  Bij wijze van illustratie brachten we zondag de film Top Gun mee van bij opa baard.  Vanavond, terwijl ik aan het kookfornuis stond, werd de DVD in de computer geduwd en nestelden de jongens zich op hun vaders schoot.  De openingsscène was nog maar gestart en ik kreeg al kippenvel van de muziek alleen.

Tijdens het bekijken van de vliegscènes (de rest werd overgeslagen) werden door de jongens tientallen vragen afgevuurd.  Elk om beurt wilden ze wel iets uitgelegd krijgen van hun vader.  Tijdens de laatste vliegscène konden de kookpotten wel even zonder mij en samen genoten we van de overwinning van Maverick en de zijnen; de jongens en Mark aan het computerscherm gekluisterd en ik op een veilige afstand achter hen, aan het bekomen van de emoties.  (Ik weet het, ik heb echt niet veel nodig.)

Even later zaten we met ’n Maverick en ’n Ice aan tafel.  En dat vliegdekschip zal de volgende dagen ongetwijfeld decor zijn voor uren speelplezier.

Een gedachte over “Top Gun

  1. Top Gun had ik destijds ook op video. Ik ken hem ook praktisch vanbuiten 😉
    En ik heb zelfs een liefje gehad die voor piloot studeerde (en dat ook geworden is).
    Wat leuk voor je jongens! Moest lachen met: “(de rest werd overgeslagen)”

Geef een reactie

