Dagvulling op zaterdag

De laagstaande zon van de laatste dagen vertelde me dat het hoog tijd werd om het glas eens onder handen te nemen en kijk, toen ik vanmorgen opstond, had ik er heel veel zin in.  Vol goede moed begon ik eraan maar na de twee vensters aan de voorkant van het huis had ik al door dat het een lange en lastige dag zou worden.  Ik weet niet hoe het kwam maar het ging precies niet zoals ik het wilde.

Eén venster verder moest ik de werken al stilleggen voor het middageten.  Ik maakte vlug tagliatelle met zalm klaar maar dat viel niet in goede aarde bij de jongens.  Ze hebben er elk één hap (het proevertje) van gegeten en zijn dan overgeschakeld op boterhammen.  ‘k Had het kunen weten dus liet ik het niet aan mijn hart komen.

Mark vertrok naar de les houtbewerking en ik hervatte mijn werk.  17 keer stelling op, glas wassen, stelling af, stelling verzetten.  En dat alleen voor het bovenste deel van de vensters.  Halverwege begon ik er genoeg van te krijgen en werd ik boos.  Niet op iets of iemand maar gewoon boos en iedereen die dan in de buurt komt, zal het geweten hebben.  (Zo gaat het altijd als ik te lang met hetzelfde bezig  ben.  Mark weet er alles van.)  Op karakter ging ik door en rond 16u was ik eindelijk klaar. 

Net toen kwam Mark de oprit opgereden met een auto die eigenlijk ook niet om aan te zien was.  Deze week moet een nest meeuwen onze auto als doelwit gebruikt hebben want hij was plotseling blauw met witte stippen.  ‘k Heb die dan ook maar een beurt gegeven.

De auto was nog  niet helemaal afgedroogd of het begon te druppelen.  ‘k Had ik nog net de tijd om de was binnen te halen voor we getrakteerd werden op een heuse stortbui.  Allé ja, ramen en auto, ze zijn toch weer eens proper (geweest).

We hebben toch ook nog iets leuks gedaan vandaag.  Film op groot scherm.
2009103101

(‘k Ben ongelooflijk ontevreden over dit blogje.  Ook nu ging het mij niet.  Hoog tijd om mijn bed op te zoeken.  Hopelijk gaat het morgen beter.)

2 gedachtes over “Dagvulling op zaterdag

Geef een reactie

