idee – kerstkaart – foto – kind

Kerstkaartjes.  Sinds we kinderen hebben, gaan we elk jaar op zoek naar een origineel idee voor ons kerstkaartje.  We zoeken ons dan suf op het Internet naar een mooi voorbeeld of naar die kleine hint die ons op weg helpt.  Meestal komen we van een kale reis thuis.  Elk jaar opnieuw dringt de tijd en zijn wij nog aan ’t ontwerpen als onze kast al vol staat met kerstwensen van vrienden en familie.  En als het idee er is (zoals vorig jaar) laat de uitvoering ervan op zich wachten.  Kortom, onze kerstkaart komt meestal ná Kerstmis.

Blijkbaar zijn wij niet de enige die het Internet consulteren.  De laatste maand zie ik regelmatig dezelfde zoekmachine-termen terugkeren in m’n blogstatistieken.  ‘Kerstkaart fotografie’, ‘origineel kerstkaartje’, ‘kerstkaart kinderen met foto’ en ‘kerstkaart idee’ is slechts een greep uit de zoektermen waardoor mensen op mijn blog terecht komen.  Daarom heb ik onze creaties uit de archiefdozen gezocht en ingescand.  Je weet nooit dat we iemand van dienst kunnen zijn.

Ook dit jaar dreigen we in onze gewoonte te hervallen.  Het idee is er maar de uitvoering laat op zich wachten.  We hebben nog wel wat tijd… 😉

10 gedachtes over “idee – kerstkaart – foto – kind

  1. Haha, kerstkaarten met de kinderen, mijn man kijkt er ieder jaar weer met grote angst naar uit want de foto’s trekken is altijd weer een heel gedoe. Hele mooie kaartjes, stuk voor stuk. Bedankt voor de inspiratie!

  2. Ik ben één van die bezoekers die tijdens zo’n zoekopdracht hier is beland…
    Vooral die van 2009 vind ik erg leuk. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Naar een studio geweest ? Fotoshop? Laat de tips maar komen!

  3. Tof dat je je ideeën wil delen. Ze zijn heel mooi. Ik ben vooral zot van die van 2008, 2009 en die van 2010 heb ik zelfs ook al op internet gevonden van jullie en vond ik ook heel tof. Zo tof zelfs dat ik denk om dat idee te gebruiken.

    Ik maak ze dus ook jaarlijks zelf, maar ik heb geen blog om ze te laten zien.

Geef een reactie

