Huiswerk

Als we de opvang binnenkomen, begint Griet onmiddellijk te lachen.  “Warre moet nog huiswerk maken.”  Met vragende blik wend ik me naar Warre die er giechelend bij was komen staan.

Warre: “Ja, 10 toeren lopen en dan bwleh, bwleh doen…”  (bij die bwleh, bwleh stak hij tweemaal zijn tong uit de mond)

Zonder iets te vragen, gaf hij zelf een verklaring.

Warre: “… omdat ik te veel gebabbeld heb ik de klas.”

Lap, daar heb je ’t al.  Hij gaat zijn vader achterna.  Als er iets is waarvoor Mark vroeger in de hoek moest staan, was het omdat hij niet kon zwijgen.  Vanavond is wel gebleken dat het een algemene ‘straf’ was want ze hadden allemaal veel te veel gebabbeld.  Warre zal de reactie van de juf iets te persoonlijk genomen hebben maar ondertussen heeft ie wel 10 toeren rond de tuin gelopen en bwleh, bwleh gedaan.

2 gedachtes over “Huiswerk

  1. Ik denk dat hij gewoon geprofiteerd heeft van zijn “straf” om nog een beetje buiten te mogen zijn. Want welke jongen of boy wou nu binnen blijven gisteren? Ze waren hier ook uitgelaten omdat ze de zon hadden gezien.

Geef een reactie

