Zaterdag in beeld

Terwijl ik de resten van mijn afscheidsfeestje wegwerk, doen de jongens waar ze goed in zijn: zich samen bezighouden.  Als ik klaar ben, maken we ons op om naar het centrum te trekken.  Die manden van de belegde broodjes die ik bestelde, kunnen maar beter meteen het huis uit.

Als ik de broodjeszaak buiten stap, wordt mijn blik gevangen door een kind in een buggy.  Ik herken dat snoezig snoetje meteen.  De mama loopt me nietsvermoedend met een stevige tred voorbij.  Ik ga er achteraan omdat de jongens al fietsend een voorsprong hebben genomen en vraag me af hoe ik haar aandacht kan trekken.  Ik kan haar toch moeilijk ‘madam Frutsel’ staan roepen.  Warre -op de koersfiets- houdt in en wacht op me.  Ze kijkt naar het fietsje, vertraagt en kijkt om.  Ik lach haar toe.  “Dat fietsje ken ik ergens van.”  Ik bevestig en we raken aan de praat.  Kort maar enthousiast.  Enkele uren later stond haar versie van onze ontmoeting al op het net: hier.

Lomme komt het kleine kamertje buiten met het boekje Wielrennen [1001 foto’s] en begint te bladeren.

E3 prijs Harelbeke.  Ze kijken graag naar de koers maar kunnen niet stil zitten.  Op de laatste foto zie je hoe Lomme ontgoocheld is over de uitslag. Enkele ogenblikken later verandert hij van gedaante en wordt hij Cancellara.  Onderstaande foto is niet helemaal correct maar wel op het juiste moment genomen.  Terwijl Cancellara tijdens de herhaling over de streep rijdt, maakt Lomme een zegegebaar.

Genoeg stil gezeten.  Echte coureurs zitten op hun fiets.

Als de benen moe zijn, is het tijd voor iets anders.  De jongens eindigen hun dag zoals ze hem begonnen zijn: samen spelend.

4 gedachtes over “Zaterdag in beeld

Geef een reactie

