Nieuwjaar 2011

Warres zelfgeschreven brief luidde als volgt:

een jaar voor-bij
ben ik dan boos?
nee, in dat jaar
las ik maan en roos

in het jaar dat komt
leer ik nog meer
en wat dat is
hoor je dan wel weer

ik neem een pijl
en maak hem aan
en met een sis
is de pijl naar de maan

dit wens ik dan:
een heel goed jaar
en ik ben klaar

warre

en Lommes kerstman verborg deze boodschap:

Ik heb een kusje in mijn hand,
kijk ik doe het open.
Ik blaas het vlug naar jou
anders gaat het lopen.
Een kusje op je neus…
Een kusje op je wang…
Ik wens je veel geluk*
het hele jaar lang.

* die ‘veel geluk’ wou of kon hij dus niet onthouden

Geef een reactie

