De fietswissel

Enkele weken geleden zag ik het voor de eerste keer gebeuren vanuit de keuken.  Lomme en Warre waren al een tijdje rondjes aan het fietsen in de tuin toen Warre plotseling van de fiets stapte en ermee langs de kant bleef staan.  Lomme fietste verder en volgde duidelijk de instructies op die Warre aan het geven was.  Toen hij bijna terug bij Warre was, sprong hij van de fiets, twijfelde even of hij z’n fiets mooi aan de kant ging zetten of op de grond gooien, gooide z’n fiets op de grond, liep verder tot bij Warre en nam zijn fiets aan.  Terwijl Lomme op de fiets sprong, gaf Warre hem een klein duwtje mee. 

Nadat Lomme weer gelanceerd was, raapte Warre Lommes fiets op en begon er aan te prutsen alsof hij diens persoonlijke mecanicien was.  Ik kon mijn glimlach nog moeilijk onderdrukken.

Dat ene moment was dan ook de aanleiding om de fietswissel eens in het echt uit te voeren.  Met twee fietsen in de auto, zijn twee persoonlijke mecaniciens en een licht gespannen Lomme reed ik richting thuishaven van Briek Schotte voor de cross.  Na de verkenning van het parcours en net voor het startschot werd de fietswissel al eens geoefend; wat voor veel hilariteit zorgde bij de talrijk opgekomen supporters en omstaanders.

Eens de start gegeven was, haastte ik me naar de plaats waar Lommes mecaniciens met z’n reservefiets opgesteld stonden.  De rest is te bewonderen in onderstaand filmpje.

9 gedachtes over “De fietswissel

Geef een reactie

