Moe(der)kesdag

Aan moederdag ging een drama vooraf.  Warre had al een paar keer gezegd dat hij een ondoorzichtige zak mee naar school moest nemen omdat zijn cadeau voor moederdag in een doorzichtige verpakking zat en ik het anders zou zien voor het moederdag was. Toen ik die vrijdag op de speelplaats op Warre stond te wachten, kwam zijn juf op me af met het bericht dat hij boven in de gang zat te wenen omdat hij geen zak had.  Hij wou niet naar beneden komen want ik mocht zijn cadeau niet zien.  Mijn moederhart brak en ik werd kwaad op mezelf dat ik er zelf niet meer aan gedacht had om een zak in zijn schooltas te stoppen.  Gelukkig heb ik altijd een opgerolde, nylon boodschappentas mee die kon dienen.  De juf nam die mee naar boven en niet veel later zag ik Warre met rood geweende ogen in het deurgat verschijnen met een schooltas over de ene schouder, een zwemzak over de andere, zijn jas over zijn arm gedrapeerd en met mijn boodschappentas in de hand.  ’t Was proper.

Lomme had een schaaltje gemaakt van kleurrijke servetten met daarin een flesje douchegel.  Het flesje werd opgewaardeerd met een portret van mij.  😉  Het versje kon hij wonderwel bijna helemaal van buiten. Het ging zo:

Mijn mama en ik

Mama is mijn mama.
Wij lijken op elkaar.
Ik heb hetzelfde neusje
en ook hetzelfde haar.

Is mijn mama vrolijk,
dan zing ik met haar mee.
Maar is ze boos op mij,
dan ben ik stil voor twee.

Het eerste deel had de juf beter gehouden voor vaderdag want Lomme lijkt meer op zijn vader dan op mij.  Het tweede deel vind ik super schattig.

Uit de ondoorzichtige boodschappentas kwam een doorzichtige verpakking met daarin een versierde spiegel.  Daarbij hoorde een handgeschreven brief voor moeke:

een kusje op je haren
twee kusjes op je mouw
drie kusjes om te zeggen
hoeveel ik van je hou

vier kusjes op je wangen
vijf kusjes in je nek
zes kusjes om te zeggen
ik vind je helemaal te gek!

en zeven kleine kusjes
omdat ik je al zolang ken
en acht voor al die dingen
die ik vergeten ben

warre

Geef een reactie

