Je kleine kapoen, 1 januari 2012

Kiekeboe, kiekeboe.
’t Oudejaar deed zijn oogjes toe.
’t Nieuwejaar kwam ook al piepen
deze nacht terwijl wij sliepen.
Daarom kom ik met mijn wensen
zoals alle andere mensen.
Veel zon en blije gezichtjes elke dag
en alles wat je dromen mag!
Ik zou het willen roepen:
“Ik wens je een jaar om van te snoepen.”

Je kleine kapoen, Lomme
1 januari 2012 


Lieve moeke en vake,


BOEM!

Dat was de deur
van ’t oude jaar.
Die sla ik dicht.
Hier sta ik klaar.

PING!
De lichtjes
die gaan uit en aan.
Het nieuw jaar
dat komt er aan.

KNAL!
zegt het vuurwerk.
Nu is het feest.
We klinken en vieren
om het meest.

SMAK!
doet mijn mond.
Ik geef je een zoen.
Gelukkig nieuwjaar
van je kleine kapoen.

Warre, 1 januari 2012 

Geef een reactie

