Cross in Desselgem

De fiets kreeg ik als kerstgeschenk en de Tomabel-outfit mocht ik van iemand lenen.  Er was dus niets dat me in de weg stond om ook te gaan crossen.  Toch heeft het eventjes geduurd voor ik er helemaal klaar voor was.  Mentaal dan.

Uiteindelijk besliste ik om deel te nemen aan de laatste drie wedstrijden van dit seizoen.  Naast dat wekelijks uurtje spinning en de korte tochtjes van en naar het werk had ik deze winter nog niet op de fiets gereden.  Daarom vond ik het zo nodig om vrijdag door de sneeuw naar Desselgem te rijden om er het parcours te verkennen.  (Mensen worden voor minder zot verklaard.)

Met deze minimale voorbereiding en goed ingeduffeld tegen de koude temperatuur kwam ik dus aan de start van de cross in Desselgem.  Tijdens het rijden had ik geen tijd om kou te lijden.  De steile brug, de vele korte bochten, de zandstroken en een hobbelig pad door het bos eisten al mijn aandacht op.  Gelukkig kon ik op de rechte stroken rond het voetbalveld even op adem komen.  Halfweg koers ben ik onderuit gegaan met een geschaafde elleboog tot gevolg.  Uiteindelijk reed ik uitgeteld maar tevreden als 6de van 11 deelnemende vrouwen over de finish.  Missie voor één derde geslaagd.

Een gedachte over “Cross in Desselgem

Geef een reactie

