Kraenepoel

Met de dooi in het vooruitzicht, moesten en zouden we gaan schaatsen op natuurijs, en wel direct.  Braaf als we zijn, volgden we deze keer het politiebevel naast de vijver in eigen stad op en zochten we oorden waar het ijs betreden wel toegestaan was.  De Kraenepoel in Aalter werd meerdere keren vernoemd in de nieuwsberichten dus trokken we daar naartoe.

Het was even zoeken voor we een gaatje vonden in ons druk weekendschema.  Uiteindelijk bleek dat laatste uurtje voor zonsondergang op zaterdag de enige mogelijkheid.  Warre had oorspronkelijk geen zin meer in nog een activiteit (na zwemmen, crossen en KSA) en zou wel in de auto blijven zitten maar eens we geparkeerd waren, was hij er als eerste bij om op het ijs te gaan.

Schaatsen was er voor de jongens niet echt bij (alleen Mark heeft er hier een paar in de kast liggen) maar die vonden het glijden minstens even leuk; het liefst nog heel dicht tegen de vlakte.  Ik stond erbij en genoot van hun stoerdoenerij, al hield ik ook wel af en toe mijn adem in als ik er één onzacht tegen het ijs zag gaan.  Gelukkig zijn we er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Dat hebben we maar weer mooi gehad, zeg ik dan.

Geef een reactie

