Lente > volle maan > zondag = Pasen

Toen Warre aan de ontbijttafel verkondigde dat het bijna lente is, kwam volgende ‘wijze uitspraak’ uit Lommes mond:  “Als het lente is, moeten we wachten tot het volle maan is, en dan wachten tot het zondag is en dan is het Pasen.”

Mijn mond viel open van verbazing want zelf had ik het zo nog nooit zo gehoord of gelezen.  Als ik hem vroeg van waar hij dat haalde, antwoordde hij: “Uit het verhaal van de kip en het paaskuiken.”

Ik moest het natuurlijk eerst nakijken voor ik het geloofde dus zocht ik één en ander op op het Internet.

2012: lente op 20/03 > volle maan op 06/04 > volgende zondag (08/04) = Pasen
2013: lente op 20/03 > volle maan op 27/03 > volgende zondag (31/03) = Pasen
2014: lente op 20/03 > volle maan op 15/04 > volgende zondag (20/04) = Pasen

Het ziet er dus naar uit dat de jongste hier gelijk heeft of ben ik te voorbarig in de acceptatie van bovenstaande stelling?  Weet iemand dat?

Een gedachte over “Lente > volle maan > zondag = Pasen

Geef een reactie

