Korenveld – Vincent Van Gogh

De mooiste creatie die ik ooit maakte op school – ergens in het secundair – was een kopie van het schilderij ‘Irissen’ van Vincent van Gogh.  Wij hadden het schilderij moet namaken met papiersnippers uit tijdschriften.  Echt prutswerk, helemaal mijn stijl.

Nu bracht Lomme deze week een ander werk van Van Gogh meer naar huis: ‘Korenveld’.  Eigenlijk heet het werk ‘Korenveld met kraaien’ maar, zoals je ziet, zijn de kraaien gaan vliegen.  Ondanks dat vind ik het een geslaagd knutselwerkje voor een kleuter van de derde kleuterklas en die ‘gouden’ kader maakt het echt wel af.  Eéntje dat (tijdelijk) de muur van onze keuken zal sieren.

Het zal er altijd om doen dat wanneer ik de kinderen ga ophalen met de fiets ze de klas uitstormen met één of andere creatie die niet in hun schooltas kan.  De dagen voor een vakantie of een te-vieren-dag zijn daar heel gevaarlijk voor.  De kleine beschadiging van de kader is dan ook helemaal aan mezelf te wijten.  Door de wind was het schilderij me efkes ontsnapt.

Een gedachte over “Korenveld – Vincent Van Gogh

Geef een reactie

