Moeilijk afscheid

Voor de kinderen er waren, moest Mark regelmatig naar het buitenland voor zijn werk.  Wij waren het gewoon elkaar een week niet te zien van toen we nog op kot zaten – hij in Oostende en ik in Gent – dus viel het afscheid nooit echt zwaar.  Ook toen Warre nog klein was, werd er regelmatig gereisd, maar eens Lomme er bij kwam, werd er uitdrukkelijk gevraagd om niet meer naar het buitenland te moeten.

Naast die ene keer vier jaar geleden en dat plezierreisje naar Frankrijk hebben de jongens hun vader nog niet veel moeten missen.  Niet te verwonderen dus dat ze het deze middag wat moeilijk hadden toen ze voor een week afscheid moesten nemen van hun vader.  Vooral Lomme kon er niet mee lachen.

Vanavond werd er geskypt vanuit Engeland en toen ik nog eens met de iPad tot bij Lomme liep die al in bed lag, straalde hij.  Na het afsluiten van de sessie, werd hij weer triestig en moest hij bijna weer wenen; zo fluisterde hij me toe.  Het belooft dus een lastige week te worden.

3 gedachtes over “Moeilijk afscheid

  1. ja, de verkeerde kalender 😦
    Die zoen mocht toch hoor!
    Dinsdagvoormiddag komen de kleuters bij mij thuis om pannenkoeken te eten. Het zal druk worden, maar ik zie er echt naar uit 🙂

Geef een reactie

