Thuiskomen op vrijdag

Vrijdagmiddag is mijn favoriete moment van de week.  Vijf minuten nadat ik de deur van het kantoor achter mij heb dichtgetrokken, sta ik al met mijn sleutels te rommelen aan mijn eigen achterdeur.  Als ik binnenstap, komt me de frisse geur van Ajax Seringenbries of Lentebloem me tegemoet.  Een proper huis*, op enkele op-de-grond-gevallen kruimels van het ontbijt na, heet me welkom.  Ik maak mezelf dan verse koffie klaar en terwijl ik mijn boterhammen naar binnen werk, neem ik de post en reclamefolders van de laatste week door.  Een zalig moment voor mij alleen, zwevend tussen de voorbije werkweek en het weekend dat komen gaat.

Een goede twee uren later sta ik aan de school om er mijn jongens op te pikken.  En ook zij lijken op vrijdagnamiddag een rustpauze in te lassen; alsof -samen met hun boekentas- de last van een drukke week op de schoolbanken van hun schouders valt.

*De vrijdagmorgen sta ik een uurtje vroeger op om te dweilen.  Het klaarzetten doe ik de avond voordien als de jongens in bed liggen.

2 gedachtes over “Thuiskomen op vrijdag

Geef een reactie

