Moederdag met een bloedend hart

Ter afsluiting van het voetbalseizoen organiseert VV Tielt jaarlijks een jeugdtornooi.  Terwijl lomme door twee ploegen gevraagd werd (U6 en U7), was er voor Warre geen plaats in de selectie.

Warre zelf zag het nochtans helemaal zitten. Het waren de laatste matchkes van het jaar en ze hadden de week voordien met de ploeg al plannen zitten maken om na afloop iedereen in de douches te gooien: trainer, delegee, en iederen die zich naar de kleedkamer durfde te begeven.  Ik ga het telefoongesprek dat ik gevoerd heb met de trainer niet herhalen maar het kwam er dus op neer dat hij het tornooi op eigen bodem wilde winnen en dat Warre daar geen onderdeel van kon zijn. Man, ik heb geweend! Hoe kon iemand mijn zoon zoveel onrecht aandoen? Gelukkig was ik degene die er het zwaarst aan tilde. Terwijl ik de trainer tijdens het tornooi het liefst zoveel mogelijk meed, is Warre er gewoon naartoe gestapt om hem de gebruikelijke hand te schudden.

Lomme mocht dus wel spelen. Tijdens de voormiddag speelde hij het tornooi bij U6 en tijdens de namiddag bij U7.  Ik dacht dat zou gaan voor hem maar ik heb m’n mening moeten herzien.  Tijdens de voormiddag ging het uitstekend. Hij stond alert in de goal, speelde goed en maakte zelfs een paar mooie doelpunten. ’s Namiddags liep het al wat minder vlot. De tegenstand was beter, de ploeg draaide niet zoals het zijn moest en Lomme was gewoonweg moe. Hoe sterk hij ook is, 8 keer een halfuur voetballen op één dag is ook voor hem te veel.  Dat weten we nu ook weer, zie.

2 gedachtes over “Moederdag met een bloedend hart

  1. Amai, straf dat ze voor jongens op zo een jonge leeftijd al zo selectief zijn. Het gaat tenslotte toch maar om voetbal”spel”, waarbij de jongens zich vooral moeten amuseren en alle kansen krijgen.

Geef een reactie

