Jarige Lomme viert feest – deel 2

Voor de eerste keer mocht Lomme vriendjes uitnodigen voor zijn verjaardagsfeestje.  Een voetbalfeest  zou het worden.  Het enthousiasme van z’n moeder had na twee Warre-feestjes al een flinke deuk gekregen en zowel de uitnodigingen als de feestvoorbereidingen waren van mindere kwaliteit.

Waar ik deze keer wel echt zin in had, was het maken van de taart. In mijn zoektocht op het Internet naar activiteiten voor op een voetbalfeestje was ik de mooiste voetbaltaarten tegengekomen en zo wou ik dat ook eens proberen. Ik bakte een biscuit in een ronde kom, sneed die één keer door en vulde die op met botercrème en aardbeien. Ook de top van de taart (die wat ingevallen was) kreeg nog wat opvulling. De halve ronde werd nog eens helemaal besmeerd met botercrème. Daarop kwam een witte laag rolfondant. Uit de zwarte rolfondant sneed ik vijfhoeken volgens een sjabloon dat ik gevonden had op het Internet. Een eerste vijfhoek werd bovenaan gelegd en de zeshoeken errond werden afgetekend in de witte rolfondant. Daarna werden de 5 andere zwarte stukken op hun plaats gelegd.  Alles werd rondom rond mooi afgesneden en mijn gewillige assistent prikte nog de gaatjes. Geen half uur voor de eerste genodigde aan onze bel hing, was de taart helemaal klaar. Ik ben echt geen keukenprinses en waarschijnlijk is ook niet alles gebeurd volgens de regels van de kunst maar ik was best wel fier op mijn voetbaltaart.

Op het programma stonden nog het wegstoppen en zoeken van de geschenkjes en het maken van een eigen voetbal T-shirt. Alle andere opdrachten die ik in gedachten had werden achterwege gelaten want de kinderen wilden gewoon spelen.  De ene helft speelde een rollenspel op de boot en de andere helft heeft vooral gefietst en gevoetbald.  In een onbewaakt moment ben ik nog vlug achter de computer gekropen zodat Lomme iedereen een aandenken kon meegeven.

Een gedachte over “Jarige Lomme viert feest – deel 2

Geef een reactie

