Het kan verkeren

Ik weet nog hoe blij ik was toen ik vrijdagnamiddag koffiedrinkend – ja, alweer – en iPads-gewijs ideeën opdeed voor de aankleding van ons huis. Het huis was proper, de strijk gedaan en de stilte opvallend.

Nu, anderhalve dag later, ziet het er helemaal anders uit. Er worden constant wasjes gedraaid en gedroogd, de mand strijk groeit en als ik door het huis wandel, knarst het zand onder mijn schoenen. Een voetbaltraining, een zwemtraining, twee voetbalmatchen, een crosswedstrijd en een namiddag in de jeugdbeweging maken het verschil tussen gisteren en vandaag. Elk weekend opnieuw ontploft een bom en krijg ik weer een week tijd om alles op z’n plooi te krijgen. Pompen of verzuipen.

Een gedachte over “Het kan verkeren

Geef een reactie

