Dankuwel juffen Ann, Christa en Stefanie

Afscheid nemen van juffen of meesters doen we graag met iets dat we zelf gemaakt hebben. Het idee van dit jaar stond drie jaar geleden al op de planning maar door gebrek aan de juiste materialen of gebrek aan tijd, was het er nog niet van gekomen.

De magneetjes werden gemaakt naar het voorbeeld van Veetje.  Voor de werkwijze verwijs ik dan ook graag naar haar website (http://www.veetje.be/glazen-magneten/).

De inkadering was dan wel weer mijn idee. Ik maakte een foto van de jongens met hun handen dichtbij en scherp en hun gezicht iets waziger. Op de handen lagen de 8 magneten die ik had uitgekozen voor de juf in kwestie. Ik bewerkte de foto en zette per magneet een letter van het woord DANKUWEL. Ik printte de foto op een A4’tje en bevestigde een flinterdun metalen plaatje op de achterkant ter hoogte van de handen. Op die manier kon ik de magneten zogezegd weer in hun handen leggen en bleven ze daar ook liggen. Ik kleefde de foto op een stevig stuk papier (zodat de metalen plaatjes niet zichtbaar waren) en verpakte het boeltje in een stuk cellofaanpapier. En dat drie keer.

DSC_4418DSC_4419

Eén juf heb ik achteraf nog terug gezien en die was vol lof over haar cadeautje. Missie geslaagd!